.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نقش خانواده در پیشگیری از انحرافات اجتماعی
پایبند نبودن به اصل حجاب به معنی نابود کردن جوانان که مهم ترین سرمایه یک کشور هستند می شود.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ احمدرضا فغانی رئیس پلیس امنیت عمومی مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه جوانان کارآمدترین عنصر انسانی در تکامل و پیشرفت مادی و معنوی و ابعاد مختلف زندگی هستند. گفت: جوانان به عنوان گسترده ترین قشر جمعیتی کشور، آسیب پذیرترین گروه سنی در برابر انحرافات بدحجابی و بی حجابی هستند.

وی با بیان اینکه بدحجابی، عواقب اجتماعی وسیعی به دنبال دارد افزود: آثار زیانبار فردی و اجتماعی بی حجابی و بدحجابی تاثیرات مخربی بر نظام اجتماعی در جامعه اسلامی می گذارد.

رئیس پلیس امنیت اعمومی مازندران گفت: هیجانات جوانان با دیدن صحنه های تحریک کننده و چهره های آرایش کرده زنان بی حجاب همراه باشد، اغلب زمینه بسیاری از انحرافات اخلاقی را در جامعه فراهم می سازد.

سرهنگ فغانی افزود: دخترانی که زیبایی های خود را به دیگران نمایش می دهند و غرایز جنسی مردان را تحریک می کنند، جریمه طبیعی رفتار ناصواب خود را با ریختن آبروی خویش و خانواده و پذیرفتن آسیب جسمی و روانی می پردازند.

وی یکی از دلایل عمده گسترش روزافزون ناهنجای های اخلاقی و اجتماعی، ناسازگاری ها و چالش های خانوادگی، افزایش آمار دختران و پسران فراری و طلاق را برخواسته از همین انحراف بدحجابی و بی حجابی دانست.

رئیس پلیس امنیت اعمومی مازندران گفت : بخش عمده ای از پدیده خودنمایی، خودآرایی، آرایش های غلیظ و مضحک و بدحجابی، از آثار و عوارض شوم احساس خود کم بینی و ضعف شخصیتی در جامعه است.

سرهنگ فغانی افزود: والدین می بایست برای جلوگیری از رخنه این افکار، دست به اقدامات فرهنگی و فکری بزنند و جایگاه اجتماعی و اخلاقی دختران و زنان را در جامعه برجسته کنند.

وی گفت : والدین می بایست از فرهنگ خانوادگی پیشوایان معصوم در صدر برنامه های زندگی خود الگوبرداری کنند و همواره ادبیات رفتاری و گفتاری آنها را به عنوان بهترین الگوهای زندگی دینی مدنظر قرار دهند تا خانواده ای رشدیافته و بالنده و زنان و دخترانی باکرامت و پایبند به عفاف و حجاب و به دور از هرگونه انحراف و آسیب داشته باشند.

وی افزود: شناسایی و تبیین قابلیت و توانایی های زنان و دختران که موجب رشد و تقویت روحیه خود ارزشمندی زن و شکوفا شدن استعدادها و توانائیهای آنها می شود.

رئیس پلیس امنیت اعمومی مازندران گفت : گفتگو و پوشش در برابر افراد غیر همجنس، اگرچه محرم باشند، می باید محترمانه و به دور از هرگونه لحن و صدای تحریک کننده باشد و والدین می بایست این موضوع را در خانواده نهادینه کنند.

سرهنگ فغانی افزود: والدین باید نسبت به حجاب و ارزش های دینی، انجام واجبات و پرهیز از محرمات، اعتقاد قلبی داشته باشند و قبل از گفتار، با آموزش عملی، فرزندان خود را با این اصل آشنا کنند.

وی گفت : نداشتن تجسس و تعصب بیجا درباره زنان و دختران، از اصلی ترین لوازم و پیش نیازهای ایجاد و تقویت اعتماد و محبت در بین اعضای خانواده است.

وی افزود : با توجه به تاثیرات مخرب ماهواره ها و شبکه های مجازی و گسترش روزافزون آنها در جهت ترویج بی بند و باری و بدحجابی و بی حجابی، والدین می بایست ضمن کسب اگاهی لازم، استفاده از این وسایل ارتباطی را ضابطه مند کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.